Cześć! Witamy ponownie w świecie Mądrej Głowy! To my jego nowi mieszkańcy - Wesołe Pojazdy: łódka, traktor, wyścigówka, buldożer, pociąg i inni! Zagrasz z nami?
W symulatorze lotów musisz wyróżnić właściwy kierunek, a na stacji kolejowej czeka na Ciebie pociąg który musi zostać właściwie załadowany. Buldożer znalazł kufer ze skarbami, zamknięty na zamek szyfrowy - czy potrafisz odgadnąć kod? Te i dużo innych zadań czeka na Ciebie w świecie Mądrej Głowy. Bez wątpienia będziesz się prawidłowo bawił!
W mieście Wesołych Pojazdów odnajdziesz do rozwiązania dużo niebanalnych zadań i łamigłówek. Całość jest zrealizowana w przychylnej multimedialnej konwencji zabawnych gier. Atrakcyjne i wciągające zadania oraz nielimitowana ilość prób pozwalają do woli bawić się w kolorowym świecie Mądrej Głowy. Przy okazji doskonałej zabawy dzieci uczą się i nabywają potrzebne zdolności i umiejętności.
Mądra Głowa to kolekcja 15 multimedialnych gier i łamigłówek logicznych rozwijających umiejętność sprawnego myślenia i podejmowania decyzji.
Świeże i oryginalne pomysły wyśmienitą zabawę i pełny rozwój niezbędnych zdolności. Konsekwencją zabawy jest wydobycie i rozwój potencjału intelektualnego, a zdobyte doświadczenia, wiedza i umiejętności posiadają wszechstronne użycie i są niezbędne w rozwoju dzieci.
- 15 SUPER GIER I ŁAMIGŁÓWEK
- ROZWÓJ ZDOLNOŚCI SZKOLNYCH
- efektywnOŚĆ I BYSTROŚĆ UMYSŁU
Zadania pozostały przygotowane specjalnie dla dzieci w wieku szkolnym. Oto opisy niektórych łamigłówek:
Parada na rzece: Wszystkie łodzie na rzece są udekorowane barwnymi banderami. Wiatr zerwał jednak jedną z bander. Wyjątkowo korzystnie, iż są uzupełniające chorągiewki! Odgadnij, w jakiej kolejności bandery pozostały powieszone, i wybierz najlepiej pasującą z dodatkowych. Gra ćwiczy zdolności logicznego myślenia, bystrość umysłu. Podciąga iloraz inteligencji.
Przeprawa: pomóż przewieźć łodzią misia, miód i ul przez rzekę. Nie zapominaj jednak: miś kocha miód i zostawienie go na brzegu sam na sam z miodem jest niebezpieczne dla miodu. Na dodatek pszczoły nie za nad wyraz przepadają za misiem, dlatego też pozostawienie ich na brzegu z misiem jest wyjątkowo niebezpieczne dla niedźwiadka. Gra uczy logicznego myślenia i przewidywania kolejnych posunięć.
Lot motyla: dzisiaj lekcja matematyki odbędzie się na słonecznej, pełnej kwiatów łące. Policz, ile znajduje się tutaj motyli, i znajdź na łące kwiatek o takiej samej liczbie płatków. Nie musisz się spieszyć - motyle są cierpliwe i poczekają, aż skończysz. Gra ćwiczy efektywność liczenia oraz spostrzegawczość.
Muzyczny duet: teraz w wiosce ma być generalna próba do koncertu muzyki ludowej. W każdym przedstawieniu weźmie udział duet z dwoma instrumentami. Wybierz te instrumenty, z tych które widzisz na scenie. Gra ćwiczy rozpoznawanie i dopasowywanie dźwięków.
nieoczekiwane znalezisko: buldożer znalazł skarb: stary kufer z szyfrowym zamkiem. Na wierzchu kufra znajduje się enigmatyczny wzór ze stokrotek. Niedaleko znaleziska archeolodzy odkryli stary zwój ze wskazówkami. Twoje zadanie polega na otwarciu kufra ze skarbami! Pomyśl, czy jesteś w stanie to zrobić? Gra ćwiczy zdolności logicznego myślenia, analizy i rozwiązywania trudniejszych problemów.
Wieże Hanoi: w warsztacie samochodowym utworzyła się cała sterta kół blokująca przejazd. Przenieś koła na kanał ale pamiętaj: muszą na koniec leżeć w jednym stosie i nie można ustawiać większych kół na mniejszych. Gra uczy logicznego myślenia, przewidywania kolejnych posunięć. Rozwija iloraz inteligencji.
Łamigłówki pochodzą z programów nieznaczna Akademia Klasy 2 i 3 i Mądra Głowa Junior.